GŁÓWNE INFORMACJE
- Termin podróży: 21.06-30.06.2019
- Formuła podróży: „Rail & Ride” lub „Arrive & Ride”
- Nawierzchnia: 100% asfalt
- Liczba właściwych etapów: 8 (w tym dwa dni odpoczynku na Lazurowym Wybrzeżu)
- Liczba kilometrów do pokonania: 2050 km
- Łączny czas w siodle: ok 30h
- Najdłuższy etap: 432 km
- Najkrótszy etap: 224 km
- Liczba górskich przełęczy na trasie: 15
- Najwyższy punkt trasy: Cime de la Bonette 2 802 m n.p.m.
- Poziom trudności: średni (dla mniej doświadczonych motocyklistów miejscami wysoki)
- Zakwaterowanie: Hotele i pensjonaty
- Uwaga! Ze względu na konieczność wykupienia biletu na pociąg (liczba kuszetek i miejsc na transport motocykli ograniczona), zaleca się dokonanie rezerwacji miejsca na wyjazd z kilkumiesięcznym wyprzedzeniem.
CENA WYJAZDU
Formuła „Rail & Ride” (dojazd i powrót razem z nami nocnym pociągiem z kuszetkami i platformą do przewozu motocykli)
- 1299 Euro za osobę w pokoju 2 lub 3 osobowym
- 1899 Euro za dwie osoby podróżujące jednym motocyklem (pokój 2 os.)
Formuła „Arrive & Ride” (dojeżdżasz i wracasz sam/-a; spotykamy się w austriackim Feldkirch)
- 999 Euro za osobę w pokoju 2 lub 3 osobowym
- 1499 Euro za dwie osoby podróżujące jednym motocyklem (pokój 2 os.)
OPIS PODRÓŻY
Dzikie, surowe górskie tereny, niedostępne szczyty, wojskowe fortyfikacje pamiętające czasy napoleońskie i unoszący się wokół duch ważnych historycznych wydarzeń. Chcesz go poczuć? Wybierz się z nami w Alpy Francuskie - miejsce absolutnie magiczne. To tutaj znajduje się najwyższy szczyt Europy (Mount Blanc 4 810 m n.p.m.), tutaj leży też Col de l’Iseran - królowa alpejskich przełęczy. A gdy już nacieszysz się fantastycznymi winklami i cudownymi, roztaczającymi się wokół krajobrazami, ruszymy na motocyklową rundę wokół słynnego Kanionu Du Verdon – to miejsce, które zachwyci Cię bez reszty. Po kilku dniach w siodle odpoczniesz na francuskim wybrzeżu, pławiąc się w jego lazurowych wodach lub zwiedzając liczne, okoliczne atrakcje. Wizyta w Cannes? Port jachtowy w St. Tropez? Spacer po starówce lub piękną promenadą w Nicei? A może przejazd słynną trasą Grand Prix Formuły 1 w księstwie Monaco? To, jak spędzisz 2 dni wolne na Lazurowym Wybrzeżu, zależy tylko od Ciebie.
Wyjazd realizowany jest w formule „Rail & Ride” lub „Arrive & Ride”. W pierwszym przypadku spotykamy się wieczorem w Wiedniu (możesz tam dojechać indywidualnie albo razem z nami z Gliwic) skąd odjeżdża nasz nocny pociąg do Feldkirch. Wieczorem wsiadamy do pociągu i idziemy spać, a następnego dnia rano jesteśmy już przy szwajcarskiej granicy. Podróżując w ten sposób nie tracimy czasu (pociąg jedzie w nocy) i oszczędzamy pieniądze (nie potrzebujemy rezerwować dodatkowego noclegu). W przypadku formuły „Arrive & Ride” do austriackiego Feldkirch dojeżdżasz sam/-a i tam dołączasz do grupy. Naszą podróż w Alpy Francuskie kontynuujemy dalej „na kołach”, przejeżdżając po drodze wzdłuż pięknego jeziora Maggiore i podziwiając uroki cudownego szwajcarskiego regionu Ticino. Kolejne cztery dni, to fantastyczne widokowo alpejskie drogi. Kierując się w stronę centralnej części legendarnej Route de Grandes Alpes (Trasa Wielkich Alp), przejedziemy m.in. obok masywu Mont Blanc (4 810 m n.p.m.). Na naszej trasie znajdą się także takie przełęcze jak Col de l’Iseran, Col du Galibier czy Col de la Bonette. Na koniec zrobimy sobie niezapomnianą rundę wokół przepięknego kanionu Verdon i przez dwa dni aktywnie lub pasywnie (do wyboru) odpoczniemy na Lazurowym Wybrzeżu. Powrót analogicznie - pociągiem do Wiednia (formuła „Rail & Ride”) lub „na kołach” (formuła „Arrive & Ride). Tym razem pociąg zabierze nas z Livorno, do którego dojedziemy wzdłuż pięknego włoskiego Wybrzeża Liguryjskiego. To będzie typowa podróż objazdowa, z codzienną zmianą miejsca noclegu (wyjątkiem odpoczynek na Lazurowym Wybrzeżu) i transportem bagażu na motocyklu. Noclegi zaplanowaliśmy w hotelach i pensjonatach.
Na trasie naszego przejazdu znajdą się między innymi:
- Lago Maggiore (CH)
Colle de Gran San Bernardo (IT/CH)
- Col de la Forclaz (CH)
- Colle du Petit Saint Bernard (IT/FR)
- Col de l’Iseran (FR)
- Col de la Croic de Fer (FR)
- Col du Glandon (FR)
- Col du Galibier (FR)
- Col du Lautaret (FR)
- Col d’Izoard (FR)
- Col de la Cayolle (FR)
- Col de Restefond (FR)
- Cole de la Bonette (FR)
- Col de Vars (FR)
- Col d’Ayen (FR)
- Canyon Du Verdon (FR)
- Cannes (FR)
- Nicea (FR)
- Monaco (MC)
- San Remo (IT)
- Imperia (IT)
- Savona (IT)
MAPA PODRÓŻY
Plan podróży:
Wspólny dojazd z Gliwic do Wiednia (dotyczy formuły „Rail & Ride”):
Długość: 370 km
Czas w siodle: 4 h
Etap 1: Dojazd przez Szwajcarię w Alpy Francuskie; po drodze m.in. przejazd wzdłuż pięknego jeziora Maggiore w kantonie Ticino
Długość: 432 km
Czas w siodle: 5 h
Etap 2: m.in.: Chamonix i Val d’Isere
Długość: 305 km
Czas w siodle: 5 h
Dzień drugi i od razu tyle wrażeń. Przez szwajcarskie Col de la Forclaz i Colle del San Bernando udamy się do położonego w masywie Mont Blanc słynnego Chamonix. Tego dnia w planach również Col de l’Iseran – królowa alpejskich przełęczy.
Etap 3: m.in.: Col du Galibier
Długość: 224 km
Czas w siodle: 3,5 h
Kolejny dzień i znów potężna dawka emocji. Na naszej trasie m.in. przełęcze Col du Glandon, Col du Galibier oraz Col du Lautaret.
Etap 4: m.in:. Col de Restefond, Col de la Bonette, Col de Cayolle
Długość: 325 km
Czas w siodle: 5,5 h
W planie ruiny wojskowych koszarów na przełęczy Col de Rostefond, przejazd przez Parc National du Mercantour, surowy świat skał na Col de la Bonette i Cime de la Bonette – najwyżej położony odcinek drogi w Alpach (2 800 m n.p.m.).
Etap 5: m.in.: Grand Canyon Du Verdon
Długość: 259 km
Czas w siodle: 4 h
Przed nami prawdziwy, motocyklowy rarytas - 200 km spektakularnych wiraży i nieoświetlonych tuneli wokół największego w Europie wąwozu - Canyon du Verdon. Tego nie da się opisać, to po prostu trzeba zobaczyć. Wieczorem będziemy już witać się z morzem.
Etap 6 i 7: Odpoczynek na Lazurowym Wybrzeżu
Długość: 0 km
Czas w siodle: 0 h
Po kilku dniach w siodle odpoczniesz na francuskim wybrzeżu, pławiąc się w jego lazurowych wodach lub zwiedzając liczne, okoliczne atrakcje. Wizyta w Cannes? Port jachtowy w St. Tropez? Spacer po starówce lub piękną promenadą w Nicei? A może przejazd słynną trasą Grand Prix Formuły 1 w księstwie Monaco? To, jak spędzisz te 2 dni zależy tylko od Ciebie.
Etap 8: Przejazd do Livorno i pożegnanie lub załadunek na pociąg do Wiednia
Długość: 400 km
Czas w siodle: 4,5 h
Spokojny przejazd wzdłuż pięknego Wybrzeża Liguryjskiego do Livorno, skąd wieczorem pociąg zabierze nas do Wiednia.
Wspólny powrót z Wiednia do Gliwic (dotyczy formuły „Rail & Ride”):
Długość: 370 km
Czas w siodle: 4 h
Zastrzegamy sobie prawo do zmiany planu i trasy podróży jeśli podyktowane jest to siłą wyższą (np. zła pogoda lub zamknięta dla ruchu droga) lub bezpieczeństwem uczestników.
INFORMACJE DODATKOWE
Cena obejmuje:
- udział w podróży
- • bilet na pociąg na trasie Wiedeń-Feldkirch oraz Livorno-Wiedeń, z miejscem do spania w 6 os. przedziale z kuszetkami, z małym śniadaniem oraz transportem motocykla na specjalnej platformie (dotyczy formuły „Rail & Ride”)
- 8 noclegów ze śniadaniami w hotelu lub pensjonacie
- opłaty klimatyczne
- asystę pilota - opiekuna grupy
- ubezpieczenie turystyczne KL, OC i NNW licencjonowanego organizatora turystyki
- składkę Turystycznego Funduszu Gwarancyjnego
Cena nie obejmuje:
- paliwa do motocykla
- wyżywienia poza 8 śniadaniami
- opłat parkingowych oraz drogowych na trasie podróży
- ubezpieczenia motocykla i kosztów pomocy drogowej (zalecane wykupienie na czas wyjazdu Assistance Motocyklowego na Europę)
- biletów wstępu do muzeów, zabytkowych budynków i innych atrakcji na miejscu
Chętnie podpowiemy:
- jak przygotować siebie i motocykl do wyjazdu
- jakie ubezpieczenie assistance wybrać i gdzie niedrogo je wykupić
- jak bezpiecznie jeździć po krętych trasach.
Wszystkie posiłki są przygotowywane przez miejscowe hotele lub lokale gastronomiczne i zazwyczaj obejmują dania typowe dla miejscowej kuchni regionalnej. Specjalne diety tylko po wcześniejszym uzgodnieniu z gestorami bazy noclegowej, zazwyczaj za dodatkową opłatą.