...

Balkan Tour 26.06 (ŚR) – 05.07.2024 (PT)

Motocyklem przez Bałkany

ZAREZERWUJ MIEJSCE



Dla kogo jest ten wyjazd i jak wygląda podróżowanie z mototurismo.pl?


Dla ciekawych świata miłośników turystyki motocyklowej, pragnących cieszyć się jazdą po najlepszych i najpiękniejszych drogach Europy. Nie będziemy zwiedzać zabytków i odwiedzać kościołów, będziemy natomiast delektować się licznie występującymi tu cudami natury i otaczającej nas przyrody. Jak zawsze, kluczowa będzie dla nas przyjemność z jazdy motocyklem, trasy zaplanowaliśmy więc z olbrzymią starannością i gdzie tylko się da unikać będziemy autostrad i dróg szybkiego ruchu. Aby dobrze poczuć regionalne klimaty, w poszukiwaniu miejsc na lunch zawitamy raczej do małych, wypełnionych autochtonami barów, niż wykwintnych restauracji dla turystów. Czasem zdarzy nam się także kupić lokalne produkty spożywcze i w ciągu dnia urządzić sobie piknik w plenerze. Będziemy jeździć zgodnie z obowiązującymi przepisami ruchu drogowego, nie planujemy się ścigać ani ze sobą rywalizować. Zamierzamy natomiast dbać nawzajem o swoje bezpieczeństwo i wzajemnie sobie pomagać. Podoba Ci się taki sposób motopodróżowania? Zapraszamy do wspólnego odkrywania świata z siodła motocykla.


GŁÓWNE INFORMACJE


  • Termin podróży: 26.06 (ŚR) – 05.07.2024 (PT)
  • Formuła podróży: „Rail & Ride” (dojazd „na kołach” oraz nocnym pociągiem z kuszetkami i platformą do przewozu motocykli)
  • Nawierzchnia: asfalt
  • Teren: płaski i górzysty z dużą ilością zakrętów/li>
  • Liczba właściwych etapów: 8
  • Liczba kilometrów do pokonania: 1649 km (Split – Split nie licząc dojazdu i powrotu do/z Wiednia)
  • Łączny czas w siodle: 36h (Split - Split nie licząc przerw)
  • Najdłuższy etap: 252 km
  • Najkrótszy etap: 127 km
  • Poziom trudności: średni (dla mniej doświadczonych motocyklistów miejscami wysoki)
  • Zakwaterowanie: hotele ze śniadaniami
  • Ilość maszyn uczestników w grupie: max. 12
  • Wyprawa dla motocykli typu: chopper, cruiser, maxi-skuter, naked, sport, turystyk




CENA WYJAZDU


  • 1390 Euro za osobę w pokoju 2 lub 3 os.
  • 1890 Euro za osobę w pokoju 1 os.
  • 1990 Euro za dwie osoby podróżujące jednym motocyklem (pokój 2 os.)

OPIS PODRÓŻY


Malownicze miasteczka, postrzępione rozpadlinami wybrzeża, dzikie góry, przypominające norweskie fiordy zatoki, piękne krajobrazowo górskie drogi oraz licznie występujące cuda natury. Czarnogóra, Albania, Chorwacja oraz Bośnia i Hercegowina to prawdziwe bałkańskie perły, które podziwiane z siodła motocykla lśnią jeszcze wyraźniej niż zwykle. Która z nich zachwyci Cię bardziej i pozostawi w Twojej pamięci więcej śladów? Przygotuj się na zapierające dech widoki na Zatokę Kotorską, przejazd wzdłuż kanionów górskich rzek, wizytę w albańskich Górach Przeklętych, emocjonujący wjazd krętą drogą na Sv. Jure, taniec po zakrętach słynnej albańskiej SH-20 czy niezapomniane wieczory w Mostarze, Sarajewie i Dubrowniku.

Wyjazd realizowany jest w formule „Rail & Ride”, a więc z dojazdem „na kołach” oraz pociągiem z kuszetkami i platformą do przewozu motocykli. Podróżując w ten sposób oszczędzamy czas (pociąg jedzie w nocy) i pieniądze, bo nie musimy rezerwować po drodze dodatkowych noclegów. Spotykamy się wieczorem w Wiedniu (możesz tam dojechać indywidualnie albo razem z innymi uczestnikami wyjazdu z Gliwic) - to właśnie stąd odjeżdża nasz nocny pociąg do Splitu. Następnego dnia rano „na kołach” ruszamy do bośniackiego Mostaru, gdzie zaplanowaliśmy nasz pierwszy nocleg na bałkańskiej ziemi. W trakcie kolejnych dni wyprawy odwiedzimy będące niezwykłym tyglem kulturowym Sarajewo, przejedziemy wzdłuż zapierających dech kanionów Pivy i Tary, zatopimy się w wyjątkowej urodzie Parku Narodowego Durmitor, podziwiać będziemy oszałamiające widoki na Zatokę Kotorską, udamy się w jeszcze niedawno zupełnie niedostępne albańskie Góry Przeklęte oraz przejedziemy słynną drogą SH-20. Ostatni wieczór spędzimy w czarującym swoją urodą Dubrowniku, by kolejnego dnia rano przez Półwysep Peljesać i imponujący nowy most o tej samej nazwie powrócić do Splitu. Jeszcze tego samego dnia w godzinach popołudniowych, pociąg zabierze nas z powrotem do Wiednia.

W trakcie wyjazdu możesz liczyć na liczne przerwy kawowe, zdjęcia w pięknych widokowo miejscach, motocyklowe pogawędki oraz chwile ze znakomitą kuchnią regionalną. A jeśli będziesz chciał zrobić sobie przerwę od jazdy lub pojeździć sobie sam, nie ma sprawy - chętnie podamy Ci koordynaty trasy lub zaproponujemy alternatywny sposób spędzenia czasu. Z nami jeździsz kiedy chcesz i ile chcesz, bezpiecznie w grupie lub swobodnie solo - tak jak lubisz.

W trakcie tej podróży:

- pojedziemy biegnącą wzdłuż chorwackiego wybrzeża, bardzo atrakcyjną widokowo Magistralą Adriatycką
- podziwiać będziemy zapierające dech w piersiach widoki na cudowne, chorwackie wybrzeże oraz położone nieopodal jego niezliczone wyspy
- wdrapiemy się „na kołach” na przeszkloną platformę widokową Sky Walk w Parku Przyrody Biokovo
- spędzimy niezapomniany wieczór w Dubrovniku
- odwiedzimy Medjugorje, Mostar a także będące niezwykłym tyglem kulturowym Sarajevo
- podziwiać będziemy widoki na piękną, przypominającą norweski fiord Zatokę Kotorską
- posmakujemy dzikiej natury w zachwycającym Parku Narodowym Durmitor
- zachwycać się będziemy widokiem na słynny most na rzece Tara (dla chętnych dodatkowo zjazd tyrolką nad wąwozem)
- pojedziemy w niedawno jeszcze niedostępne Góry Przeklęte
- przejedziemy słynną albańską SH-20
- podziwiać będziemy widoki na niezwykłej urody kaniony Pivy i Tary


INFORMACJE DODATKOWE


Cena obejmuje:
  • udział w podróży
  • asystę doświadczonego (ponad 100 000 km w tej roli) przewodnika motocyklowego na trasie
  • bilety na pociąg na trasie Wiedeń-Split-Wiedeń, z miejscem do spania w 4 os. przedziale z kuszetkami (możliwość dopłaty do przedziału 2 os. lub 1 os.) oraz bezpiecznym i ubezpieczonym transportem motocykla na specjalnej platformie
  • 7 noclegow ze śniadaniami w miejsach zakwaterowania
  • wi-fi
  • opłaty klimatyczne
  • okolicznościową koszulkę
  • ubezpieczenie turystyczne uczestnika (KL, NNW i OC); sumy ubezpieczenia - 100 000 zł (KL i NNW) oraz 50 000 zł (OC)
  • składkę na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny

Cena nie obejmuje:
  • motocykla do wzięcia udziału w imprezie (możliwość wypożyczenia u jednego z naszych partnerów)
  • paliwa do motocykla
  • noclegów innych, niż zaproponowane przez organizatora na trasie wyjazdu
  • wyżywienia poza 7 śniadaniami w miejscach zakwaterowania
  • opłat parkingowych oraz drogowych na trasie podróży
  • ubezpieczenia motocykla i kosztów pomocy drogowej w przypadku awarii (zalecane wykupienie na czas wyjazdu Assistance Motocyklowego na Europę)
  • ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z udziału w imprezie lub jej przerwania
  • opcjonalnych biletów wstępu do muzeów, zabytkowych budynków i innych atrakcji turystycznych na miejscu

Chętnie podpowiemy:
  • jak przygotować siebie i motocykl do wyjazdu
  • jakie ubezpieczenie assistance wybrać i gdzie je wykupić
  • jak bezpiecznie jeździć po krętych, górskich drogach

Dlaczego z nami?

Jesteśmy oficjalnie działającym biurem turystyki motocyklowej, wpisanym do Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki pod numerem 23187, numer wpisu do rejestru 2215. Mamy wykupioną gwarancję ubezpieczeniową, będącą zabezpieczeniem finansowym dla naszych klientów o wartości przekraczającej 200 000 zł. Regularnie odprowadzamy składki na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny. Jesteśmy odpowiedzialni i doświadczeni, mamy na koncie zorganizowanie wielu motocyklowych wypraw. Twoje bezpieczeństwo stawiamy zawsze na pierwszym miejscu. Nasze wyjazdy charakteryzuje doskonała organizacja oraz wyśmienita koleżeńska atmosfera. Z nami szybko poczujesz się tak, jakbyś podróżował/-a z grupą przyjaciół.





MAPA PODRÓŻY


BALKAN TOUR



Plan podróży:


Dojazd do miejsca rozpoczęcia wyprawy:
GLIWICE - WIEDEŃ (PL, CZ, AT)

Długość: 375 km
Czas w siodle: 4h + postoje


Z samego rana, sam lub razem z innymi uczestnikami wyjazdu (do wyboru) wyruszasz do Wiednia, skąd późnym popołudniem pociąg zabierze Ciebie i Twój motocykl do chorwackiego Splitu. Spotykamy się na bocznicy dworca kolejowego w Wiedniu, to tu formalnie rozpoczyna się wyjazd.





Etap 1:
SPLIT (HR) - BIOKOVO (HR) - MOSTAR (BiH)

Długość: 192 km
Czas w siodle: 4 h + postoje


Po opuszczeniu pociągu ruszamy na Południe ciągnącą się wzdłuż chorwackiego wybrzeża Magistralą Adriatycką. Po drodze czeka nas emocjonujący wjazd na platformę widokową Sky Walk w Parku Przyrody Biokovo oraz chwila oddechu w sąsiedztwie wodospadów Kravica. Następnie przez Madjugorje udajemy się do bośniackiego Mostaru, gdzie zatrzymamy się pierwszy nocleg na bałkańskiej ziemi. Wieczór zakończymy spacerem po słynnym kamiennym Starym Moście oraz kolacją na urokliwej starówce.



...

Etap 2:
SARAJEVO (BiH)

Długość: 127 km
Czas w siodle: 2,5 h + postoje


To najkrótszy z etapów naszej podróży, a to dlatego, żeby mieć czas nacieszyć się różnorodnością kulturową Sarajewa. Stary fort, turecki bazar z tradycyjnymi warsztatami rzemieślniczymi, Muzeum Olimpijskie czy kolej gondolowa na Trebevic - to tylko kilka z atrakcji tego wyjątkowego miasta. Sarajewo zwiedzisz sam lub razem z innymi uczestnikami wyjazdu - tak jak lubisz.



...

Etap 3:
KANION PIVY (ME) – KANION VIDKOVAC (ME)

Długość: 171 km
Czas w siodle: 4,5 h + postoje


Rano po śniadaniu ruszamy do Czarnogóry, gdzie zaraz po przekroczeniu granicy czeka nas jazda wzdłuż zapierającego dech w piersi kanionu Pivy. Niedługo potem wjeżdżamy do Parku Narodowego Durmitor i bardzo atrakcyjną widokowo drogą udajemy się w stronę kanionu Vidkovac. Nocleg zaplanowaliśmy na obrzeżu parku.



...

Etap 4:
LOVCEN (ME) – ZATOKA KOTORSKA (ME)

Długość: 238 km
Czas w siodle: 4,5 h + postoje


Na jakiś czas opuszczamy Durmitor i kierujemy się na Południe w stronę Parku Narodowego Lovcen. Znów cieszymy się jazdą po emocjonującej górskiej drodze. Słynny odcinek drogi Cetynia – Kotor pokonujemy tempem turystycznym aby móc jak najdłużej cieszyć się widokiem na przypominającą norweski fiord Zatokę Kotorską. Nad zatoką zaplanowaliśmy też nocleg - to będzie dzień, który zapamiętasz na długo.



...

Etap 5:
BAR (ME) – JEZIORO SZKODERSKIE (ALB) – GÓRY PRZEKLĘTE (ALB)

Długość: 244 km
Czas w siodle: 6 h + postoje


Po noclegu w Zatoce Kotorskiej przez Budvę i Bar jedziemy do Albanii. W planach dnia przejazd obok pięknego Jeziora Szkoderskiego a potem wypad w surowe i dzikie Góry Przeklęte. Przygotuj się na niezapomniane wrażenia.



...

Etap 6:
DROGA SH 20 (ALB) – KANION TARY (ME) – MOST NA RZECE TARA (ME)

Długość: 250 km
Czas w siodle: 4,5 h + postoje


Jadąc słynną albańską SH-20 wracamy do Czarnogóry i kierujemy się w stronę kanionu rzeki Tara a potem Parku Narodowego Durmitor. Zatrzymujemy się na chwilę przy moście nad kanionem, znanym między innymi z filmu Komandosi z Navarony (dla chętnych możliwość przejazdu tyrolką nad najgłębszym wąwozem w Europie). Nocleg zaplanowaliśmy w otulinie Parku Narodowego Durmitor.



...

Etap 7:
DURMITOR (ME) – TREBINJE (BiH) - DUBROVNIK (HR)

Długość: 201 km
Czas w siodle: 4 h + postoje


Piękną drogą przez Park Narodowy Durmitor kierujemy się w stronę chorwackiego Dubrovnika. Jadąc przez park zachwycamy się urodą tego wyjątkowego miejsca, co chwila robiąc przerwy na pamiątkowe zdjęcia. Następnie zjeżdżamy do kanionu Pivy i jadąc wzdłuż rzeki przez bośniackie Trebinie wracamy do Chorwacji. Po dojeździe do Dubrovnika już bez motocykli udajemy się do historycznego centrum miasta aby spędzić w nim nasz ostatni wieczór na Bałkanach.



...

Etap 8:
DUBROVNIK (HR) – SPLIT (HR)

Długość: 218 km
Czas w siodle: 4 h + postoje


Po śniadaniu w hotelu, przez Płw. Peljesac i spektakularny most o tej samej nazwie udajemy się do Splitu, skąd w godzinach popołudniowych pociąg zabiera nas z powrotem do Wiednia. Do stolicy Austrii docieramy następnego dnia rano.



...

Powrót do Polski:
WIEDEŃ - GLIWICE (AT, CZ, POL)

Długość: 375 km
Czas w siodle: 4 h + postoje


Po przybyciu pociągu do Wiednia, sam lub razem z innymi uczestnikami wyjazdu (do wyboru), wracasz do Polski. Polską granicę powinieneś przekroczyć około południa.





Zastrzegamy sobie prawo do zmiany planu i trasy podróży jeśli podyktowane jest to siłą wyższą (np. zła pogoda lub zamknięta dla ruchu droga) lub bezpieczeństwem uczestników.