...

Tour of Albania 30.08 (PT) – 08.09.2024 (NDZ)

Motocyklem przez Albanię

ZAREZERWUJ MIEJSCE



Dla kogo jest ten wyjazd i jak wygląda podróżowanie z mototurismo.pl?


Dla ciekawych świata miłośników turystyki motocyklowej, pragnących cieszyć się jazdą po najlepszych i najpiękniejszych drogach Europy. Nie będziemy zwiedzać zabytków i odwiedzać kościołów, będziemy natomiast delektować się licznie występującymi tu cudami natury i otaczającej nas przyrody. Jak zawsze, kluczowa będzie dla nas przyjemność z jazdy motocyklem, trasy zaplanowaliśmy więc z olbrzymią starannością i gdzie tylko się da unikać będziemy autostrad i dróg szybkiego ruchu. Aby dobrze poczuć regionalne klimaty, w poszukiwaniu miejsc na lunch zawitamy raczej do małych, wypełnionych autochtonami barów, niż wykwintnych restauracji dla turystów. Czasem zdarzy nam się także kupić lokalne produkty spożywcze i w ciągu dnia urządzić sobie piknik w plenerze. Będziemy jeździć zgodnie z obowiązującymi przepisami ruchu drogowego, nie planujemy się ścigać ani ze sobą rywalizować. Zamierzamy natomiast dbać nawzajem o swoje bezpieczeństwo i wzajemnie sobie pomagać. Podoba Ci się taki sposób motopodróżowania? Zapraszamy do wspólnego odkrywania świata z siodła motocykla.


GŁÓWNE INFORMACJE


  • Termin podróży: 30.08 (PT) – 08.09.2024 (NDZ)
  • Formuła podróży: „Rail & Ride” (dojazd „na kołach” oraz nocnym pociągiem z kuszetkami i platformą do przewozu motocykli)
  • Nawierzchnia: asfalt
  • Teren: płaski i górzysty z dużą ilością zakrętów
  • Liczba właściwych etapów: 8
  • Liczba kilometrów do pokonania: 1960 km (Split – Split nie licząc dojazdu i powrotu do/z Wiednia)
  • Łączny czas w siodle: 35h (Split - Split nie licząc przerw)
  • Najdłuższy etap: 350 km
  • Najkrótszy etap: 131 km
  • Poziom trudności: średni (dla mniej doświadczonych motocyklistów miejscami wysoki)
  • Zakwaterowanie: hotele ze śniadaniami
  • Ilość maszyn uczestników w grupie: max. 12
  • Wyprawa dla motocykli typu: chopper, cruiser, maxi-skuter, naked, sport, turystyk




CENA WYJAZDU


  • 1390 Euro za osobę w pokoju 2 os.
  • 1890 Euro za osobę w pokoju 1 os.
  • 1990 Euro za dwie osoby podróżujące jednym motocyklem (pokój 2 os.)

OPIS PODRÓŻY


300 km wybrzeża, dzikie Góry Przeklęte, osmańskie twierdze, liczne schrony i echa starożytności , pyszne owoce i warzywa, ryby i owoce morze, doskonała jagnięcina oraz wszechobecna kawa, której aromat czuć na każdej albańskiej uliczce. Albania to ciągle nieoszlifowany diament Bałkanów, który zachwyca przyrodą i obiektami historycznymi, będącymi świadectwem burzliwej historii regionu. To jeden z nielicznych krajów w Europie, który z powodu wieloletniej izolacji zachował swoją autentyczność i niepowtarzalną atmosferę. Śpiesz się odkryć z nami Albanię póki się to nie zmieniło.

Wyjazd realizowany jest w formule „Rail & Ride”, a więc z dojazdem „na kołach” oraz pociągiem z kuszetkami i platformą do przewozu motocykli. Podróżując w ten sposób oszczędzamy czas (pociąg jedzie w nocy) i siły, nie tracąc ich niepotrzebnie na autostradach i drogach szybkiego ruchu długich i nudnych odcinków dojazdowych. Spotykamy się wieczorem w Wiedniu (możesz tam dojechać indywidualnie albo razem z innymi uczestnikami wyjazdu z Gliwic) - to właśnie stąd odjeżdża nasz nocny pociąg do Splitu. Następnego dnia rano „na kołach” z chorwackiej stolicy ruszamy do czarnogórskiej Podgoricy, gdzie zaplanowaliśmy pierwszy nocleg na bałkańskiej ziemi. W trakcie kolejnych dni wyprawy przejedziemy przez dzikie i jeszcze do niedawna niedostępne Góry Przeklęte (słynne drogi SH-20 i SH-21), dotrzemy do wpisanych na listę UNESCO Beratu i Parku Narodowego Butrint, przejedziemy spektakularną SH-8 wzdłuż Albańskiej Riwiery i posmakujemy albańskiego luksusu w Sarandzie i Durres. Ostatni wieczór spędzimy wspólnie w czarującym swoją urodą chorwackim Dubrowniku by kolejnego dnia rano przez Półwysep Peljesać i imponujący nowy most o tej samej nazwie powrócić do Splitu, skąd jeszcze tego samego dnia w godzinach popołudniowych, pociąg zabierze nas z powrotem do Wiednia. To typowa podróż objazdowa z bagażem przytroczonym do motocykla.

W trakcie wyjazdu możesz liczyć na liczne przerwy kawowe, zdjęcia w pięknych widokowo miejscach, motocyklowe pogawędki oraz chwile ze znakomitą kuchnią regionalną. A jeśli będziesz chciał zrobić sobie przerwę od jazdy lub pojeździć sobie sam, nie ma sprawy - chętnie podamy Ci koordynaty trasy lub zaproponujemy alternatywny sposób spędzenia czasu. Z nami jeździsz kiedy chcesz i ile chcesz, bezpiecznie w grupie lub swobodnie solo - tak jak lubisz.

W trakcie tej podróży:
- wraz ze swoim motocyklem pojedziesz nocnym pociągiem z kuszetkami z Wiednia do chorwackiego Splitu i z powrotem
- poczujesz dzikość przyrody i dreszczyk emocji, przemierzając słynne drogi SH-20 i SH-21 w albańskich Górach Przeklętych
- odwiedzisz wpisane na listę UNESCO Miasto Tysiąca Okien (Berat) oraz Park Narodowy Butrint
- odbędziesz kilkuminutową przeprawę tratwą przez rzekę wraz ze swoim motocyklem
- przejedziesz spektakularną SH-8 wzdłuż Albańskiej Riwiery, podziwiając zapierające dech widoki na Morze Adriantyckie i Jońskie oraz grecką wyspę Korfu
- odwiedzisz ruiny starych zamków warownych i podziwiać będziesz rozpościerające się z nich piękne widoki (m.in. na największe na Bałkanach Jezioro Szkoderskie)
- spędzisz niezapomniane, klimatyczne wieczory w Skodrze, Beracie, Sarandzie, Durres i Dubrowniku, racząc się specjałami miejscowej kuchni regionalnej


INFORMACJE DODATKOWE


Cena obejmuje:
  • udział w podróży
  • asystę doświadczonego (ponad 100 000 km w tej roli) przewodnika motocyklowego na trasie
  • bilety na pociąg na trasie Wiedeń-Split-Wiedeń, z miejscem do spania w 3 os. przedziale z kuszetkami (możliwość dopłaty do przedziału 2 os. lub 1 os.) oraz bezpiecznym i ubezpieczonym transportem motocykla na specjalnej platformie
  • 7 noclegow ze śniadaniami w miejsach zakwaterowania
  • wi-fi
  • opłaty klimatyczne
  • okolicznościową koszulkę
  • ubezpieczenie turystyczne uczestnika (KL, NNW i OC); sumy ubezpieczenia - 100 000 zł (KL i NNW) oraz 50 000 zł (OC)
  • składkę na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny

Cena nie obejmuje:
  • motocykla do wzięcia udziału w imprezie (możliwość wypożyczenia u jednego z naszych partnerów)
  • paliwa do motocykla
  • noclegów innych, niż zaproponowane przez organizatora na trasie wyjazdu
  • wyżywienia poza 7 śniadaniami w miejscach zakwaterowania
  • opłat parkingowych oraz drogowych na trasie podróży
  • ubezpieczenia motocykla i kosztów pomocy drogowej w przypadku awarii (zalecane wykupienie na czas wyjazdu Assistance Motocyklowego na Europę)
  • ubezpieczenia od kosztów rezygnacji z udziału w imprezie lub jej przerwania
  • opcjonalnych biletów wstępu do muzeów, zabytkowych budynków i innych atrakcji turystycznych na miejscu

Chętnie podpowiemy:
  • jak przygotować siebie i motocykl do wyjazdu
  • jakie ubezpieczenie assistance wybrać i gdzie je wykupić
  • jak bezpiecznie jeździć po krętych, górskich drogach

Dlaczego z nami?

Jesteśmy oficjalnie działającym biurem turystyki motocyklowej, wpisanym do Centralnej Ewidencji Organizatorów Turystyki pod numerem 23187, numer wpisu do rejestru 2215. Mamy wykupioną gwarancję ubezpieczeniową, będącą zabezpieczeniem finansowym dla naszych klientów o wartości przekraczającej 200 000 zł. Regularnie odprowadzamy składki na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny. Jesteśmy odpowiedzialni i doświadczeni, mamy na koncie zorganizowanie wielu motocyklowych wypraw. Twoje bezpieczeństwo stawiamy zawsze na pierwszym miejscu. Nasze wyjazdy charakteryzuje doskonała organizacja oraz wyśmienita koleżeńska atmosfera. Z nami szybko poczujesz się tak, jakbyś podróżował/-a z grupą przyjaciół.





MAPA PODRÓŻY


TOUR OF ALBANIA



Plan podróży:


Dojazd do miejsca rozpoczęcia wyprawy:
GLIWICE - WIEDEŃ (PL, CZ, AT)

Długość: 375 km
Czas w siodle: 4 h + postoje


Z samego rana, sam lub razem z innymi uczestnikami wyjazdu (do wyboru) wyruszasz do Wiednia, skąd późnym popołudniem pociąg zabierze Ciebie i Twój motocykl do chorwackiego Splitu. Spotykamy się na bocznicy dworca kolejowego w Wiedniu, to tu formalnie rozpoczyna się wyjazd.





Etap 1:
SPLIT (HR) – WODOSPADY KRAVICA (BiH) - PODGORICA (ME)

Długość: 350 km
Czas w siodle: 5,5 h + postoje


Po opuszczeniu pociągu ruszamy w stronę Albanii. Jedziemy na Południe najpierw przez Chorwację a potem Bośnię i Hercegowinę. Po drodze zatrzymujemy się na chwilę obok bośniackich wodospadów Kravica. Przekraczamy granicę z Czarnogórą i kierujemy się w stronę stołecznej Podgoricy, gdzie zatrzymujemy się na pierwszy nocleg na bałkańskiej ziemi.



...

Etap 2:
PODGORICA (ME) – GÓRY PRZEKLĘTE (ALB)

Długość: 201 km
Czas w siodle: 4 h + postoje


Po śniadaniu ruszamy w stronę albańskich Gór Przeklętych. Od razu po opuszczeniu Podgoricy wjeżdżamy na piękną górską drogę pełną zakrętów i ekscytujących widoków. Z każdym kolejnym kilometrem będzie ich więcej i więcej. Punktem kulminacyjnym dnia będzie przejazd słynną, ciągnącą się wzdłuż granicy z Czarnogórą, trasą SH-20. Widoki jakich tego dnia doświadczysz pozostaną w Twojej głowie na długo.



...

Etap 3:
THETH (ALB) – SZKODRA (ALB)

Długość: 131 km
Czas w siodle: 3,5 h + postoje


Góry Przeklęte to także prowadząca do serca doliny Theth, do niedawna jeszcze szutrowa, trasa SH-21. Choć od paru lat w pełni wyasfaltowana, droga nie straciła swojego wyjątkowego charakteru. Pojedziemy nią do samej doliny i z powrotem aby doświadczyć dzikości nienaruszonej przez człowieka przyrody i poczuć ducha albańskich gór. Nocleg zaplanowaliśmy w położonej nieopodal Szkodrze, która słynie z klimatycznych knajpek serwujących wyśmienite lokalne jedzenie. Zanim jednak się do nich udamy, odwiedzimy ruiny miejscowego zamku, z których rozpościera się piękny widok na największe na Bałkanach Jezioro Szkoderskie.



...

Etap 4:
BERAT (ALB)

Długość: 203 km
Czas w siodle: 4 h + postoje


Po śniadaniu opuszczamy Szkodrę i kierujemy się na Południe w stronę Beratu – miasta tysiąca okien. To wpisane na Listę Światowego Dziedzictwa Kulturowego UNESCO miejsce z całą pewnością zachwyci także i Ciebie. Po przyjeździe odwiedzamy górujące nad miastem ruiny zamku, po czym udajemy się na kolację do restauracji z której roztacza się widok na wyjątkowo malowniczą starówkę.



...

Etap 5:
BLUE EYE (ALB) – PARK NARODOWY BUTRINT (ALB) – SARANDA (ALB)

Długość: 296 km
Czas w siodle: 5,5 h + postoje


Przed nami mieniące się kolorami podziemne źródło, kilkuminutowa przeprawa tratwą wraz z motocyklami, wycieczka do świata antycznego w parku architektonicznym wpisanym na listę UNESCO oraz luksusowa Saranda, z której rozpościera się uroczy widok na grecką wyspę Korfu. Dzień zakończymy kolacją w miejscowym, klimatycznym porcie.



...

Etap 6:
ALBAŃSKA RIWIERA (ALB)

Długość: 255 km
Czas w siodle: 4,5 h + postoje


Czas ruszać z powrotem na Północ, wszak dotarliśmy już do samej greckiej granicy. Jedziemy wzdłuż zachodniego wybrzeża spektakularną SH-8, pokonując po drodze położoną na wysokości 1027 m przełęcz Llogara. Rzucamy z niej jeszcze raz okiem na grecką wyspę Korfu i kierujemy się do kosmopolitycznego Durres by w akompaniamencie szumu fal zjeść kolację w jednej z licznych, usytuowanych przy samej plaży knajpek.



...

Etap 7:
BAR (ME) – ZATOKA KOTORSKA (ME) – DUBROVNIK (HR)

Długość: 299 km
Czas w siodle: 6,5 h + postoje


Przejeżdżając wzdłuż pięknej Zatoki Kotorskiej kierujemy się w stronę Dubrownika, Po dotarciu na miejsce jemy kolację w hotelu. Dla niezmordowanych mamy propozycję wieczornego spaceru po otoczonym murami obronnymi starym mieście.



...

Etap 8:
DUBROVNIK (HR) – SPLIT (HR)

Długość: 218 km
Czas w siodle: 4 h + postoje


Po śniadaniu w hotelu, przez Płw. Peljesac i spektakularny most o tej samej nazwie udajemy się do Splitu, skąd w godzinach popołudniowych pociąg zabiera nas z powrotem do Wiednia. Do stolicy Austrii docieramy następnego dnia rano.



...

Powrót z Wiednia do Polski (NDZ):
WIEDEŃ - GLIWICE (AT, CZ, PL)

Długość: 375 km
Czas w siodle: 4 h + postoje


Po przybyciu pociągu do Wiednia, sam lub razem z innymi uczestnikami wyjazdu (do wyboru), wracasz do Polski. Polską granicę powinieneś przekroczyć około południa.





Zastrzegamy sobie prawo do zmiany planu i trasy podróży jeśli podyktowane jest to siłą wyższą (np. zła pogoda lub zamknięta dla ruchu droga) lub bezpieczeństwem uczestników.

Zobacz inne podróże